• You may have to login or register before you can post and view our exclusive members only forums.
    To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Marko the turkey

Status
Not open for further replies.
What? Who said he isn't talking to him? What method stinks? He was pretty poor last season, aside from a couple of decent games, he looked nothing like the playmaker he was talked up to be. He gets to play and we don't waste the lads talent by keeping him in the stands or on the bench. He clearly wasn't bought by the manager, doesn't fit and has better players ahead of him, ergo it's the best move all round.

Not ideal for us as we spunked £20m on him, but that's why there's no longer a committee and why we're currently watching new players integrate into the team and perform straight away.

Rodgers certainly did want to sign him. He's been an admirer of the player for ages. Why he so seldom played him is another matter.

Rodgers certainly did want to sign him. He's been an admirer of the player for ages. Why he so seldom played him is another matter.

I don't really know what to make of a few of the players. He said a week before signing Mario that he didn't want him, then talked him up like he had to after we signed him. It does seem like there was an obligation to go through the motions with alot of them. I don't know, maybe he wanted Markovic and it just hasn't worked out, I just couldn't see where Arn was getting the ridiculous notion from that if Markovic has been frozen out, it automatically means Rodgers isn't talking to him. It's speculative nonsense.

Surely he would have been a great option for a Bournemouth, Watford or Norwich? Keeping him in England would really have been the first prize. Surprising that no local teams were seemingly keen.

Maybe you should ask Agger and Sahin for example how Rodgers do when he freeze out a player. Both players said that Rodgers didn't talked to them for months. Agger wanted to know what he needed to improve to get back into the starting XI but according to him Rodgers totally ignored him. If you don't believe that Rodgers acts that way then you also believes that Agger and Sahin lied.

He reeks of RAWK...

Marko always looked like a knife at a gunfight. Good to get a year away. He is probably not coming back either, as some here pointed out, we would have opted for a PL side if we thought he had a future here.

We never saw what made him so highly valued, unfortunately. The fact that Chelsea had fancied him for quite a while suggests there was a player there, but we had little evidence of it. He didn't seem to have the confidence to take people on or try and do the unpredictable things that unlock opponents' defences. Let hope he finds his mojo in Turkey.

I just feel like Rodgers has spent the last two summers doing everything in his power to undermine the transfer committee, so desperate is he to get full control. No amount of the club's cash and resources has been too heavy a price to pay.

Christ, the damage he could do if given free rein. It hardly bears thinking about.

I just feel like Rodgers has spent the last two summers doing everything in his power to undermine the transfer committee, so desperate is he to get full control. No amount of the club's cash and resources has been too heavy a price to pay.

Christ, the damage he could do if given free rein. It hardly bears thinking about.
God loves a trier Peter.

Got quotes for those claims, Arn?

I think you've possibly remembered things wrong there.

Agger afslører: Tomme ord fra Rodgers var grunden til afsked

Daniel Agger fortæller, at han ikke var sikker på, hvorvidt Brendan Rodgers blot kom med tomme løfter, inden han i sommer skiftede til Brøndby

Da Daniel Agger i sommer vendte hjem til Brøndby fra Liverpool, var det med den forklaring, at han og Brendan Rodgers ikke altid var enige om, hvordan tingene skulle udlægges.
Nu fortæller den danske landsholdsanfører imidlertid sin side af sagen i et stort interview i Euroman. Det skriver Danmarks Radio.
Agger blev i 2013-2014-sæsonen udråbt til at vice-anfører, og beskeden fra Rodgers var, at man ville bygge holdet op om danskeren, hvorfor han valgte at takke nej til at tilbud fra FC Barcelona.
Se også: Liverpool-manager: Forstår hvorfor Agger vil hjem
Men som sæsonen gik i gang, viste det sig, at det snarere skulle være franske Mamadou Sakho, der skulle blive makker til Martin Skrtel i midterforsvaret.
Og da Liverpool mødte konkurrenterne Manchester City i topkampen palmesøndag sidste år, var det uden Agger.
- Den dag var der ingen vej tilbage. Jeg blev nødt til at komme væk, siger Daniel Agger til det næste nummer af Euroman, der udkommer torsdag.
Se også: Liverpool-fans: Vi savner Agger
Agger havde ellers spillet fast og godt i en periode op til kampen, men runden inden måtte danskeren sidde over med et skadet knæ.
- Lægen og fysioterapeuten sagde, at jeg under ingen omstændigheder måtte spille kampen mod West Ham, og jeg sagde, at jeg ville spille, for jeg ville ikke give manageren mulighed for at sætte mig af til den store kamp mod Manchester City ugen efter. Aftalen blev, at lægen og fysioterapeuten gav manageren besked, og meldingen tilbage var, at jeg skulle stå over mod West Ham, så jeg var helt klar til City-kampen, fortæller Agger til Euroman.

Se også: Gerrard taler ud: Rodgers drev mig væk
Men det blev som bekendt Sakho, der tog Aggers plads mod City, og det huede bestemt ikke danskeren. Men først da træningen til næste sæson gik i gang, konfronterede Agger den nordirske manager.
- Jeg gik bare ind og sagde: 'Hør her, jeg mener ikke, at du har behandlet mig ordentligt', fortæller Agger til Euroman.
- Han tog imod og virkede interesseret. Han vendte så tilbage og sagde, at han gerne ville beholde mig, og at han havde brug for mig næste år. Det var første gang, vi kommunikerede ordentligt i et års tid. Vi havde sgu en rigtig god dialog, men jeg vidste ikke rigtig, om det var spil for galleriet. Jeg følte, at de ord var lidt tomme i forhold til, hvad der var sket sæsonen inden, så jeg bed ikke på, fortæller Agger.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...rd-fra-rodgers-var-grunden-til-afsked/5445995

Agger afslører: Tomme ord fra Rodgers var grunden til afsked

Daniel Agger fortæller, at han ikke var sikker på, hvorvidt Brendan Rodgers blot kom med tomme løfter, inden han i sommer skiftede til Brøndby

Da Daniel Agger i sommer vendte hjem til Brøndby fra Liverpool, var det med den forklaring, at han og Brendan Rodgers ikke altid var enige om, hvordan tingene skulle udlægges.
Nu fortæller den danske landsholdsanfører imidlertid sin side af sagen i et stort interview i Euroman. Det skriver Danmarks Radio.
Agger blev i 2013-2014-sæsonen udråbt til at vice-anfører, og beskeden fra Rodgers var, at man ville bygge holdet op om danskeren, hvorfor han valgte at takke nej til at tilbud fra FC Barcelona.
Se også: Liverpool-manager: Forstår hvorfor Agger vil hjem
Men som sæsonen gik i gang, viste det sig, at det snarere skulle være franske Mamadou Sakho, der skulle blive makker til Martin Skrtel i midterforsvaret.
Og da Liverpool mødte konkurrenterne Manchester City i topkampen palmesøndag sidste år, var det uden Agger.
- Den dag var der ingen vej tilbage. Jeg blev nødt til at komme væk, siger Daniel Agger til det næste nummer af Euroman, der udkommer torsdag.
Se også: Liverpool-fans: Vi savner Agger
Agger havde ellers spillet fast og godt i en periode op til kampen, men runden inden måtte danskeren sidde over med et skadet knæ.
- Lægen og fysioterapeuten sagde, at jeg under ingen omstændigheder måtte spille kampen mod West Ham, og jeg sagde, at jeg ville spille, for jeg ville ikke give manageren mulighed for at sætte mig af til den store kamp mod Manchester City ugen efter. Aftalen blev, at lægen og fysioterapeuten gav manageren besked, og meldingen tilbage var, at jeg skulle stå over mod West Ham, så jeg var helt klar til City-kampen, fortæller Agger til Euroman.

Se også: Gerrard taler ud: Rodgers drev mig væk
Men det blev som bekendt Sakho, der tog Aggers plads mod City, og det huede bestemt ikke danskeren. Men først da træningen til næste sæson gik i gang, konfronterede Agger den nordirske manager.
- Jeg gik bare ind og sagde: 'Hør her, jeg mener ikke, at du har behandlet mig ordentligt', fortæller Agger til Euroman.
- Han tog imod og virkede interesseret. Han vendte så tilbage og sagde, at han gerne ville beholde mig, og at han havde brug for mig næste år. Det var første gang, vi kommunikerede ordentligt i et års tid. Vi havde sgu en rigtig god dialog, men jeg vidste ikke rigtig, om det var spil for galleriet. Jeg følte, at de ord var lidt tomme i forhold til, hvad der var sket sæsonen inden, så jeg bed ikke på, fortæller Agger.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...rd-fra-rodgers-var-grunden-til-afsked/5445995

Great read, thanks.

So no RAWK and no imagination.

He had been promised a starting XI place against City. When the training started for the new season he confronted Rodgers and that we first time they talked man to man for around a year. They had a good chat but he didn't know if Rodgers talked bullshit or not. He thought that it was empty words because of what happened the season before.

I find it hard to believe that Rodgers would actively avoid talking to anyone, the man loves the sound of his own voice.

I love Agger as much as a Scando but he did say something about not being up to the physicality of the Premier League any more. Seeing as he missed a load of matches back in Scandoland he may well be right.

Sahin's time here was truly baffling.

The main problem with Markovic is that we didn't need him. We had two young players at the club already who were miles better and were always going to get prioritized in terms of development and game time. So paying an inflated fee to get Markovic was poor business.

The fact that when he arrived he looked ill-equipped to contribute as a squad player compounded matters.

It's a shame he didn't end up at one of Europe's bigger leagues where there are more people watching. Is a great season at Fenerbache (if he does have one) going to push up the fee that much? There will still be question marks over how he transitions to a major league.

Şahin's time here was truly baffling.

The main problem with Markovic is that we didn't need him. We had two young players at the club already who were miles better and were always going to get prioritized in terms of development and game time. So paying an inflated fee to get Markovic was poor business.

The fact that when he arrived he looked ill-equipped to contribute as a squad player compounded matters.

It's a shame he didn't end up at one of Europe's bigger leagues where there are more people watching. Is a great season at Fenerbache (if he does have one) going to push up the fee that much? There will still be question marks over how he transitions to a major league.

Yes, Italy or Spain would have been ideal.

A disaster all round, really.

He acted in the same way at Reading. He want total control and 100% committed players. If you don't are a part of his plans then he will ignore you even if you are squad player and done nothing wrong, like Agger.

What happened last season could happen again if he don't respect the players that deserve respect. A player like Balotelli don't deserve respect but players like Agger and Enrique that done nothing wrong is another matter. If you don't respect them then the players won't respect you and you will end up with players that don't care if we lose 6-1 against Stoke or if we lose a FA Cup SF against Villa.

Is he going to Turkey because they are willing to pay more of his wages that a Premiership/Spanish/Dutch etc club would pay?

He is probably going to Turkey because we don't want him back. If we believed in him and wanted him back then we would IMO loaned him out to a PL or Championship club. Another player that we get rid off whatever the cost. The important thing seems to be to get rid of the player.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom