Jules I read the interview this morning and to me it was a complete non-story. Here it is in its full from JP.dk.
- Jeg har stadig tre år tilbage af min kontrakt med Liverpool, men det er ikke mig, som bestemmer, om jeg er på banen. Hvis ikke jeg er på banen, og jeg er skadefri, har jeg ingen grund til at være her. Jeg har nu en vis alder, og jeg føler, at jeg har et niveau til at spille i denne klub. Så hvis jeg ikke kommer til at spille, og jeg er uden for i en periode, er det selvfølgelig ikke interessant at være her. Og så må jeg se, hvilke muligheder, jeg har,« svarer Daniel Agger på det direkte spørgsmål om, hvorvidt han er klar til et klubskifte.
Han understreger dog, at tankerne om et klubskifte på grund af manglende spilletid endnu ikke er aktuelle for ham. Dertil har han været skadet i for lang tid, og af den grund føler Daniel Agger ikke, at han kan stille den slags krav. Endnu et eksempel på den svære balancegang, han betræder for tiden.
- Jeg har været skadet i alt for lang tid til, at man kan snakke om sådan noget endnu. I lørdags var det første gang overhovedet med Roy Hodgson som manager, at jeg spillede midterforsvarer i den stærkeste opstilling. Derfor er det for tidligt, men jeg må hele tiden vurdere min situation,« forklarer Agger.
He doesn't say 'he expects to play' he says however he feels he's reached the acquired level to play for Liverpool. He also says it's premature to be talking about him demanding a starting spot.
- I've been injured for far to long to talk about anything like that, he said and added.
- Saturday was my first start ever with Roy Hodgson as manager playing in central. That's why it's to early but I will have to valuate my situation as we go.
If you like you can use these comments of his to beat him with but in my opinion he doesn't say anything you wouldn't expect of any other young player around who's got ambition.